فراماسونری در تراوینتوضیح روند بازی
این بازی آنلاین با توجه به محیط ساده و غیر گرافیکی ای که داره باعث میشه تا با پایین ترین سرعتها هم قابل بازی و پیگیری باشه
توی اکثر کشورها این بازی با توجه به سادگی و جذابیتش انجام میشه که لیست کشورها و سرورهای متعدد اون رو می تونید اینجا ببینین
این بازی حتی در سطح بین المللی هم بازی میشه که پسوندش .com هست
من خودم توی دو تا سرور این بازی بودم ( تمومش کردم ) و الان هم هستم
این بازی با توجه به روندش که ساخت زمین و همسایگی با دیگر بازیکنان هست باعث میشه که شما روابط و برخوردهای جالبی با افراد دور و برتون داشته باشید . چون با بازیکنان مختلفی بازی و تعامل دارید بنابراین با شخصیتهای متفاوتی هم برخورد می کنید که می تونه هم جالب و هم دردسر ساز باشه براتون
شما باید هر چه سریعتر قوی بشید و با دیگران دوست بشید و اتحاد تشکیل بدین تا بتونید از هم محافظت کنید
از نکات جالب بازی که بگذریم مطالب و اثراتی توی این بازی وجود داره که باید بررسی بشه که من سعی میکنم اونهایی رو که متوجهش شدم و به نظرم مهم میومد بیان کنم.
اهداف بازی
توی این بازی شما توی این بازی از اول که شروع میشه توسط آموزش دهنده ی اولیه به شما آموزش میده که دو راه برای بازی دارین 1 روش اقتصادی و بازرگانی 2روش نظامی ولی عملا وقتی که مشغول به بازی میشین متوجه میشید که راه اقتصادی اصلا کاربردی نیست و باعث پیشرفت شما نمیشه و بازی طوری طراحی شده که شما باید نیرو بسازین و به همسایه هاتون حمله کنید و منابعی که اونها در حال تولیدش هستن رو غارت کنید .
این اتفاق با توجه به اینکه بازی حدودا 1 سال طول میکشه باعث میشه تا کاملا توی ذهن جوونها و نوجوونها و کودکانی که اونو بازی میکنن جا بندازه که تنها راه پیشرفت ( در زندگی ) تجاوز به حقوق دیگران هست و استفاده از اموال دیگران !
توی این بازی شما باید با غارت خودتون رو از همه ی اطرافیانتون قویتر کنید
این بازی به شما میفهمونه و تلقین میکنه که هیچوقت نباید بزاری همسایت قوی بشه
معمولا بازیکنای قوی سرور این شعار رو توی پروفایلشون می گذارن که هر کس توی 13×13 من زمینی بگیره با تمام قدرت نابود میشه ، حتی کسانی که جزو اتحاد من باشه ! و عملا تمام همسایه هاشون رو یا انقدر غارت می کنن تا حذف اکانت کنن یا اونا رو مجبور میکنن که برای اونا دفاعی بسازن یا باید عضو اتحاد اونها باشن تا بی خیال بشن !
یک اتفاق جالب دیگر و عجیب این بازی این هست که شما این قابلیت رو دارین که نیرویی رو تربیت کنید به نام رییس ،رییس قبیله و سناتور ( در نژادهای مختلف ) که این توانایی رو داره که به یکی از دهکده های بازیکنان دیگر حمله کرده و پس از چند بار حمله آن دهکده و اهالی آن به امپراطوری شما می پیوندند !
شاید این آموزشی باشه برای ضمیر ناخودآگاه افراد به خصوص کم سن ترها تا این امر براشون عادی بشه که اگر توی دنیای واقعی هم کشور یا کشورهایی خواستند شبیه روش این بازی کشور گشایی کنند و کشورهای دیگر رو غارت کنن این افراد که کم هم نیستن به راحتی قبول کنن این مسئله رو و قبح این عمل شکسته بشه
در این بازی شما یا باید بازیکنی قدرتمند و تهاجمی باشین یا باید نیرویی باشید در اختیار یک اتحاد قدرتمند
در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای پیروزی و حتی ادامه ی بازی ندارید
شاید این نوع بازی که شما مجبور به انتخاب آن می شوید در صدد این باشد که به شما بفهماند و تلقین کند که در دنیای واقعی هم یا باید یا جزئی از یک کشور قوی بود و یا اگر در کشور قدرتمندی نیستید لااقل کشورتان باید در راستای اهداف قدرتهای بزرگ جهانی حرکت کند ( در غیر این صورت به زودی نابود خواهد شد ) جمله ی معروف بوش رو که یادتونه : کشورها یا با ما هستن یا بر علیه ما ! هیچ کشور بی طرفی نداریم !
اما نکته ی اصلی و جیب این بازی که هدف نهایی اون هم هست اینه که شما باید به کمک اعضای اتحادتون در آخرای بازی یک ساختمون رو که معروف به شگفتی جهان ( هست رو بسازین و به سطح 100 برسونید که بازی با قهرمانی شما و اتحادتون تموم میشه البته در این راه کلی باید بجنگید و از اون دفاع کنید
ولی چه چیزی باعث میشه که من فکر کنم واقعا عجیبه اینه که این ساختمون شگفتی ها کاملا شبیه برج معروف بابل هست که عکسش رو در زیر می بینید :
برج بابلبرای مشاهده عکس در سایز اصلی، کلیک کنید
نکته ی دیگه اینکه قبل از این اتفاق موجوداتی با نام ناتار از زیر زمین بیرون آمده و کتیبه های جادویی با خود می آورند که شاید اشاره ای باشد به ظهور اجنه قبل از اتمام دنیا
دوستای عزیزم اگر نکات دیگه ای به ذهنتون رسید خوشحال میشم که برای تکمیل تر شدن بحث بفرمایید
سلیمان در چهارمین سال سلطنت خود بنای هیکل را شروع نمود(که به معبد سلیمان معروف شد) و 183600نفر در آن جا مشغول بود. از اینها 30000 از یهود بودند که به نوبت کار میکردند، یعنی ده هزار نفر در هر ماه و 153600 از کنعانیان بودند. و چون مدت هفت سال و نیم از این بگذشت بنا در سال 1560 قبل از مسیح انجام یافته نیکوترین بنای دنیا و فخر اورشلیم گردید.
سی سال بعد از تکمیل بنا شیشق پادشاه مصری بر رحبعام (rahob"am) پسر سلیمان حمله برد و گنجینههای هیکل را غارت کرد.
در سال 588 پیش از میلاد زمان حکمرانی صدقیا، نبوکدنصر (بختالنصر) به اورشلیم حمله کرده و بنای هیکل را به تمامی ویران ساخت.
آنچه خواندید قسمتی از داستان معبد سلیمان از سایت ویکی بود
اما فکر می کنید داستان بازی تراوین چیست?
کل هدف بازی تراوین طرح ساختن عمارت جادو یا شگفتی جهان است
یعنی
در اواخر بازی با حمله به شهر های قوم ناتار نقشه ساخت منزل گاه پایان
بازی را باید شروع کنید اما این قوم ناتار یک قوم با هوش بالاتر از شما در
بازی هستند قومی با مشخصات برتر و با هوش تر از بازیکنان هستند ، شما تمام
تلاشتان را میکنید و به آنها حتی حمله میکنید و تمام گروه خود را متحد و
گروه ای دیگر را تخریب میکنید تا شما تنها اتحادی باشید که به آنها حمله
کرده و بر آنها پیروز شوید ولی در نهایت نقشه خود قومی ناتاری را به غنیمت
میگیرید یعنی قومی که به آن حمله کرده اید.
پشت پرده این
سناریو چیزی نیست جز عادی جلوه دادن یک مفهوم عمیق و بسیار ناراحت کننده و
آن این که ناتار که تنها یک نام هست و میتواند هر نام دیگری مثل یهود یا
صهیونیست را هم به خود بگیرد تنها قصد دارد که نقشه خودش را عملی کند حتی
به قیمت از دست رفتن سرزمینش و یا سکونت گاهش.
پس این قوم معلوم است که در جاهای دیگری سکونت دارد معلوم است که فرماندهی اصلیش در سپاه خود شما وجود دارد
بله
طرح بازی تراوین همان هدف اصلی صهیونیست هاست که هدف آنها هم ساخت عمارتی
بسیار عجیب و البته جادویی است به نام معبد سلیمان ، و نه تنها این اسم
بلکه چندین فلسفه و هدف دیگر در این بازی تنها اسم خود را عوض کرده اند.به
عبارت دیگر طبق نقشه ، هدف چیزی نیست به جز آماده کردن مردم برای ساخت معبد
سلیمان.
(در تراوین بعد از 300روز در سرورهای عادی و پس از 100 روز در سرورهای اسپید) ناتارها توسط سرور آزاد میشوند
و 13 نفر می توانند 13 دهکده ناتارها رو تسخیر کنند"
13 چه عددی است ؟
چرا به جای عدد 13 ، عدد دیگری نیست ؟
آیا 13 به صهیونیست ها مربوط است ؟
نماد ها و حتی پرچم های مذهبی و ملی آنها چند ستاره دارد ؟
ستاره های دلار چند تاست؟
تعداد حرکت ها شیطان پرستان چه قدر است؟
و ...
درایران تراوین بازها به متوسط روزی 8 ساعت تراوین بازی می کنند
آیا مردم ایران متوجه نیستتند؟
آیا نمی فهمند که
مثل
تراوین همچون توهینی بس گستاخانه به شعور و فهم بازیکنان است و توانایی
شما در بازی تنها به اندازه ایست که به درد اجرا نقشه و ساختن معبد آنها
میخورید و نه بیشتر و نقشه کشیدن و هدف نقشه از دست شما بر نمی آید و فهم
تراوین باز ها فقط در حد اجرای نقشه ناتار و ساخت معبد ویژه آنهاست.
این
همه تلاش این همه زمان که دست کم 9 ماه به طول میکشد برای این است که یک
بازی تمام شود بازی که در آن شما برای موفقیت مجبور به خرید طلا و پر کردن
جیب دشمنان واقعی و خارج از بازی خود میشوید
آنهم با خارج کردن ماهیانه میلیون ها دلار ارز از ایران، واقعا به چه قیمتی ؟
در آخر هم فرهنگ و غایت آنها ساخته شود؟
آیا
وقت آن نرسیده است که بازی تراوین را تحریم کرده و به سمت و سیاق بازی های
ایرانی که متناسب با فرهنگ ایرانی ساخته شده است برویم.
- آخر بازی چیست؟
آخر بازی زمانی است که ناتار ها تخمریزی میکنند. که حدودا 300 روز بعد از آغاز سرور است. (100 روز برای سرورهای سریع)
- ناتارها چه کسانی هستند و چرا در سرور ظاهر خواهند شد؟
ناتارها
قبیله ای هستند که به صورت اتوماتیک توسط Travian Developer ها کنترل
میشوند و هدف از ظاهر شدن آنها تمام شدن سرور است. ناتارها پس از 300 روز
در 14 دهکده تخمریزی خواهند کرد. آنها به جز پایتخت خود 13 دهکده دارند که
12 تا از آنها به صورت مساوی و تصادفی در هر 4 ربع بازی قرار میگیرند (هر
ربع 3 دهکده ناتار) و یکی از آنها در نزدیکی (0 و 0) قرار خواهد گرفت.
پایتخت ناتارها همیشه در (400و400) و یا نزدیکترین جای ممکن که دهکده ای
نیست،خواهد بود. اتحادی که بتواند یکی از دهکده های ناتارها رو تسخیر کنه و
توی آن عمارت جادو (WW) رو بسازه و آن را زودتر از بقیه به لول 100 برسونه
برنده سرور خواهد بود.
- WW چیست؟
WW
عمارتی است که باید ساخته شود تا یک اتحاد پیروز شود. ساختن این عمارت
بسیار پر هزینه بوده (در این لینک میشه هزینه ساختن اونو دید)
http://help.travian.us/index.php?type=faq&mod=382
و
کسی به تنهایی نه از ساختن آن بر می آید و نه از دفاع کردن آن در مقابل
مهاجمین چون دفاع از WW نیازمند میلیونها نیروی دفاعی خواهد بود.
- اگه کسی نتونه WW رو به لول 100 برسونه چی میشه؟
اگه بازی زیاد طول بکشه، اونوقت خود سرور میتونه بازیو بدون برنده اعلام کنه و یا ناتارها خودشون WW رو بسازن و بازیو ببرن!
- GG و GW چیست؟
منظور از GG انبار گندم بسیار بزرگ و منظور از GW انبار بسیار بزرگ است که این ساختمانها را فقط در WW میشه ساخت.
- خزانه چیست؟
اگه
خزانه لول 1 داشته باشی میتونی ببینی دهکده های نقشه ناتارها کجا آزاد
شدن. اگه لول 10 باشه میتونی به ناتارها حمله کنی و نقشه ساختمان WW رو
بدزدی حالا اونم شرایط خودشو داره که تو فصل سوم توضیح داده میشه.
فصل دوم اتحادها
- متا چیست؟
از
اونجایی که ww نیازمند دفاع و منابع بسار زیادی هست بنابراین ممکنه در
اواخر بازی چند اتحاد با هم متحد شوند تا از یک یا چند ww دفاع کنند. این
اتحادها گذشته یکسانی نداشته اند و بال هم محسوب نمی شده اند. بنابراین به
آنها متا گفته می شود.
- آیا متاها میتوانند به صورت ضربدری هم در دو ناحیه باشند؟
فرق
متا با اتحادیه ها در اینه که، اتحادیه ها باید بتونن به هم در مقابل هجوم
دشمنان یا حمله به دشمنان کمک کنن. ولی متاها فقط میخواهند که به ww کمک
کنند و به دشمن به صورت از پیش هماهنگ شده حمله کنن. و از اونجاییه که سرعت
تو آخر بازی مهم نیست، پس فاصله متاها هم از هم مهم نیست.
- روزی بیشتر از یک ساعت تولید میشه به ww فرستاد؟
شما
هر چقدر بخواهید میتونید به ww منابع بفرستید و اونجا دیگه mh کسی رو
مواخذه نمیکنه وگرنه خیلی از نیروهای دفاعی توی ww از گرسنگی میمردند.
فصل سوم اطلاعات مربوط به دهکده ها و نقشه های WW
اطلاعات مربوط به دهکده های WW
-
هیچکدوم از 13 دهکده WW، دیوار و قصر و اقامتگاه ندارند. پس حملات رو برای
تسخیر این دهکده ها بدون دیوارکوب و منجنیق انجام بدید وگرنه کلی ضرر
میکنین.
- توی WW پس از تسخیرش هیچ طلایی نمیشه استفاده کرد.
تعدیل منابع و ساخته شدن در لحظه اونجا وجود نداره. ولی در یک لحظه میشه دو
تا لول از WW ها رو به صورت آماده باش برای ساخت داشت. (98 داره ساخته
میشه و 99 و 100 آماده باش هستند)
- نیروهای در WW نصف حالت عادی غذا می خورند پس هر دو سرباز یک گندم مصرف می کنند.
- WW وقتی به لول 1 میرسه میشه روش اسم گذاشت.
- ارتش ناتارها در WW
در تمامی سرورها ارتش ناتارها برای دفاع از WW این بوده:
http://travian-reports.net/us/raport.php?id=a95b4aa08
ولی
به جز Travian Developer ها کسی نمیدونه که قدرت هر نیرو چقدره. ولی تجربه
نشون داده که با یک ارتش 50 هزار نفری (50 هزار غذا میخورند) (بسته به
نژاد ممکنه بیشتر) میشه WW را تسخیر کرد. ارتش بزرگتر از این بفرستین که چه
بهتر.
کسایی برنده سرور خواهند بود که بدونن چه کسی در چه زمانی به کجا حمله کنه، حتی قبل از تخمریزی ناتارها.
- دهکده های نقشه WW
-
این دهکده ها 1 تا 2 هفته بعد از دهکده های WW تخمریزی میکنند و مقدار
ارتش دفاعیشونم همونقدره. و به صورت رندم در هر 4 ربع پخش میشن ولی هر
ناحیه یک حداقلی رو خواهد داشت.
- چرا دهکده های نقشه WW مهم هستند.
دهکده
های نقشه WW خیلی مهم هستند زیرا توسط اوناست که میشه WW رو توی دهکده WW
ساخت. کسی که مالک دهکده WW است توسط یک نقشه WW میتونه WW رو تا لول 50
بالا ببره ولی برای ادامه اون تا لول 100 یه نفر دیگه توی دقیقا همون اتحاد
باید یه نقشه WW دیگه رو داشته باشه.
- چطوری نقشه WW رو از ناتارها یا یک بازیکنه دیگه بدزدیم؟
1- بازیکنی که میخواد نقشه WW رو بدزده باید تو شهری که از اون میخواد حمله کنه یک خزانه لول 10 داشته باشه.
2- خزانه ای که الان توش نقشه WW ازش محافظت میشه باید خراب شه
3-
ی که از شهری که خزانه لول 10 داشته و به خزانه حریف حمله کرده باید بعد
از اینکه خزانه حریف خراب شد از اون جنگ جون سالم به در ببره چون این فقط ه
که میتونه نقشه WW رو بدزده. حمله هم باید روی مد عادی باشه.
همه این کارارو یه نفر میتونه انجام بده و یا اینکه 3 نفر و هر مرحله رو یکی انجام بده.
فصل چهارم ویژگیهای دیگر
- شباهتهای بین دهکده های ww و دهکده های نقشه ناتارها:
1. هر جفتشونو میشه تسخیر کرد
2. جفتشون نیروهای تدافعی هم اندازه ای دارند.
3. هیچ کدومشون دیوار، اقامتگاه یا قصر ندارند
http://mydoom.persianblog.ir/post/20/
در این وب می تونید آخرش به درستی ببینید
این
مطلب رو تو پروفایل یکی از بچه ها تو سرور 6 خوندم و منو شدیدا تحت تاثیر
قرار داد یه کم تحقیق کردم و دیدم از نظر روان شناسی و تربیتی مطلب درستیه و
بهتون سفارش میکنم این مطلب رو با دقت بخونید و به عنوان یه وظیفه به بقیه
دوستاتون برسونین تا خودشون تصمیم بگیرن این مطلب صرفا جنبه اگاهی داره و
هر شخص در هر سن وجنس ومذهب وبا هر نیتی که این بازی روشروع کرده بنا به
فکر و تصمیم خودش با تحقیقی که می کنه میتونه این مطلب رو قبول یا رد کنه
فقط
خواهش میکنم واقع بین باشید و منصفانه و بدون غرض به این موضوع نگاه
کنیدچون این موضوع امریه که بطور غیر مستقیم روی شخصیت و رفتارمون تاثیر
میذاره
بسم الله الرحمن الرحیم
توی
این اتحاد و بازی لحظات خوشی رو با هم داشتیم . امروز آخرین روز و آخرین
ساعتیه که من و دوستان خوبم (شایان و ایتالی) روی این اکانت هستیم . دلیل
اصلی اینکه این اکانتو ترک می کنم اینجاست :
بیداری
بچه
ها تقریبا دو سال از عمرمو پای تراوین بودم . نتیجش این بود که تحصیلمو از
دست دادم . برای ورزش کردن دیگه وقتی نذاشتم و مهمتر از همه اینکه پای
کامپیوتر چشمام ضعیف تر از قبل شد . خیلی از مسائل دیگه هم بود . به کارم
ضربه زد . روابط منو کم کرد و کلی ناراحتی های عصبی برام به وجود آورد .
خواهش
می کنم گوش کنید . این بازی توسط یهودی ها و علی الخصوص ماسون ها به وجود
اومده . کسانی که دوست دارن این موضوعات رو بدونن خواهش می کنم سی دی های
استاد علی رائفی پور را از اینترنت دانلود کنن . خواهش می کنم این کارو
بکنید . هرگز پشیمون نمی شید . خصوصا سی دی فراماسونری دجال .
این
بازی دقیقا نمونه ای از آخر الزمانه . جایی که مردم وحشیانه برای بالابردن
سطح خودشون به همسایگانشون تجاوز می کنند و دارایی هاشون رو به سرقت می
برند . جالب اینجاست که هر کس بیشتر شقاوت و زورگویی داشته باشه . بیشتر
دزدی کنه و بیشتر جنایت کنه بهش مدال میدن .
و
در آخر بازی زمانی که ناتارها آزاد می شن شما سرزمین مقدس رو باید غصب کنید
و در اونجا عمارت جادو رو بسازید . چیزی که قرن هاست صهیونیست و یهودیت به
دنیال اونه که در جایی که قبلا این عمارت بود (بیت المقدس) دوباره ساخته
بشه .
خیلی جالبتر اینجاست که تو این بازی
مسلمانان به ناتارها (حیوانات) تشبیه شدند . کسانی که در آخرالزمان جلوی
ظلم و جور و ستم ایستادگی می کنند و از آخر همیشه این زورگو ها هستند که
برنده این بازی هستند . هر چند که این خواب خوشیه برای صهیونیست ها اما با
همین بازی به ظاهر ساده ذهن من و شما رو دارن به مسائل آخر الزمان عوض می
کنند .
اگه دقت کنید آبادی های اشغال نشده
سرزمین هایی هستند که ناتارها در اون زندگی می کنند . این واحه ها به شما
این امتیازو می ده که تولیدات بالاتری داشته باشید . درست مثل مستعمره های
کشور های اروپایی . می دونید که اروپایی ها نیاز به خاور میانه و منابع
طبیعی اون دارند ولی طوری با این کشورها رفتار می کنند که اونها رو مستعمره
خودشون کردند .
نمونه ای از کاپیتولاسیون رو
میتونید در حمله به همین آیادی ها داشته باشید . شما در حین بازی به این
آبادی ها حمله می کنید . نیروهاشونو می کشید و منابعشونو به سرقت می برید
اما هیچ بار اونها به شما حمله نمی کنند و هیچوقت مواخذه نمی شید .